Variklis – tarsi žmogus. Ne amžius ar metai parodo, kiek jame liko jėgos, o tai, kaip jis buvo prižiūrimas. Kai kurie automobiliai nuvažiuoja pusę milijono kilometrų ir dar startuoja kaip laikrodis, o kiti pradeda „čiaudėti“ jau po šimto. Meistrai sako: variklis pats praneša, kai jam blogai – tik reikia išmokti klausytis.
Bendraudamas su vairuotojais, matau vieną klaidą – daugelis ignoruoja smulkius požymius, kol automobilis nebesikuria. O juk viskas prasideda nuo mažų signalų, kuriuos gali pamatyti ir pats, be diagnostikos.
Dūmai kalba daugiau nei žodžiai
Dūmų spalva – pirmas ženklas, kad variklis „pavargęs“. Jei iš išmetimo vamzdžio pasirodo melsvas ar pilkas dūmelis, tai reiškia, kad dega tepalas. Juodi dūmai dažniausiai sako, kad sudegina per daug kuro, o baltas – jog į cilindrus pateko aušinimo skystis.
Trumpai tariant, jei iš duslintuvo rūksta ne permatomas garas, o spalvotas debesis – laikas ne kavos pertraukai, o servisui.
Variklio garsas tapo kitoks
Kiekvienas automobilis turi savo toną, o ausys – geriausias jutiklis. Jei staiga atsirado barškėjimas, stuksenimas ar metalinis aidėjimas – nesitikėk, kad tai „praeis savaime“. Tokie garsai gali reikšti nusidėvėjusius vožtuvus, grandinės įtempiklį ar kitus mazgus, kurių remontas vėliau kainuos gerokai daugiau.
Vairuotojai dažnai sako: „dar truputį pavažiuosiu“. Tiesa ta, kad „truputį“ dažnai baigiasi vilkiku, vežančiu tavo BMW F11 į servisą.
Alyvos lygis mažėja greičiau nei anksčiau
Jei tepalų reikia dapilti kas kelis šimtus kilometrų – kažkas ne taip. Gali būti, kad susidėvėjo stūmoklių žiedai arba vožtuvų sandarikliai. Daug kas ignoruoja šį ženklą, kol užsidega lemputė ar pradeda gesti turbina.
Gera taisyklė: jei matai, kad alyva dingsta greičiau nei per 5–7 tūkst. km, būtinai patikrink. O jei reikia dalių keitimui – pasidairyk Srotas24, ten rasi ir BMW F11 auto dalys, kurios dažnai pigesnės nei serviso siūlomos naujos.
Automobilis prarado jėgą
Kai spusteli akseleratorių, o reakcija primena mieguistą sekmadienį – laikas susirūpinti. Silpnesnis traukos momentas, lėtesnis įsibėgėjimas ar vangus užsivedimas dažnai reiškia, kad variklio suspaudimas silpnėja. Tokiu atveju padeda kompresijos testas.
Verta prisiminti: kai variklis dirba kaip pavargęs žmogus – nei degalų, nei laiko jis tau nebe taupo.
Kvapai, kurių salone neturėtų būti
Degančio tepalo, benzino ar antifrizo kvapas salone – ne „automobilio aromatas“. Tai ženklas, kad kažkur teka skystis arba variklio sandarumas prastas. Dažnai kvapas atsiranda pirmiau nei dūmai ar lašai po automobiliu, todėl jį pajutus neverta laukti.
Kai automobilis kvepia servisu – metas jį aplankyti.
Degalų sąnaudos šoktelėjo
Viskas atrodė normalu, bet staiga pradėjo „ryti“ daugiau? Tai gali būti silpnas suspaudimas, užsiteršę purkštukai ar net klaidingi daviklių rodmenys. Kuro sąnaudos – tarsi pulsas, kuris parodo, ar variklis dar stiprus, ar jau pavargęs.
Variklis niekada nesugenda „staiga“. Jis šnabžda, vėliau kalba garsiau, o galiausiai rėkia. Tik klausimas – ar išgirsi laiku.
Jei pastebi bent kelis iš šių ženklų, neignoruok. Užsuk į servisą, pasitikrink, o kai prireiks dalių – peržvelk, ką siūlo Srotas24. Geros dalys, net jei naudotos, dažnai išgelbsti nuo dar brangesnio remonto.
Kartais pakanka vieno sprendimo, kad tavo variklis dar ilgai kvėpuotų pilnu ritmu.